RAINER velkoobchod s.r.o. - II.
O projektu
RAINER velkoobchod s.r.o. se zabývá velkoobchodní i maloobchodní činností v oblasti úklidových pomůcek, barev a laků. Navazuje na dlouholeté fungování firmy Garancia, s.r.o. Kolín, která jako jedna z prvních provozovala na tuzemském trhu velkoobchod s kartáčnickým a úklidovým zbožím, a to celých 27 let. Firma se postupně vypracovala v širokosortimentní velkoobchod s celorepublikovou působností, kde najdou to „správné“ zboží prodejci barev, železářství, úklidové firmy i výrobní podniky.
Pod RAINER velkoobchod spadá také vlastní značka barev Barvissimo, která v posledních letech roste na významu a zvyšuje se její podíl na tržbách společnosti.
V čele společnosti stojí podnikatel Jakub Rainer, mezi jehož další subjekty patří Rainer Group a.s. (mateřská holdingová firma skupiny), Barvissimo CZ s.r.o. a R+V services specializující se na servisní činnosti protipožárních zařízení areálů a technickou správu v rámci facility managementu.
Právě společnost RAINER velkoobchod je v současnosti nejvýznamnější součástí skupiny. Založena byla v roce 2020 a již v roce 2021 dosáhla tržeb 114 mil. Kč. V roce 2022 pak 133 mil. Kč.
Rozvoj maloobchodní sítě
Skupina nyní spustila rozvojový plán nejenom samotného velkoobchodu, ale také velmi podrobný a perspektivní plán na vytvoření maloobchodní sítě přebíráním dosud nezávislých prodejen.
Při něm chce konsolidovat a následně modernizovat nezávislé maloobchodních prodejen barev a laků pod společnou značku Barvissimo.
Pan Rainer má již vytipované vhodné prodejny napříč ČR. Ty si vybral na základě cenných dat o situaci v regionech od partnerů a klientů velkoobchodu. V jeho hledáčku jsou především lokální provozovny vlastněné a řízené jejich zakladatelem, které často fungují bez jakýchkoliv změn od 90. let.
Svou značku chce rozšiřovat také akvizicemi e-shopů a dalším rozvojem velkoobchodu, kde jsou hlavní příležitosti zejména v dodávkách pod privátní značkou Barvissimo.
Aktuální výsledky a budoucí výhled
V prvním pololetí 2023 dosáhly tržby 45 mil. Kč, což je 63 % tržeb dosažených v prvním pololetí 2022. Krátkodobý pokles byl zapříčiněn nedostatkem skladových prostor, změnou obchodní strategie nákupu (nyní nejen přes obchodníky, ale přímo od výrobců), ale hlavně ztrátou významného dodavatele úklidových pomůcek, kterého se nepodařilo nahradit v plném rozsahu.
Dle aktuálních výsledků z 10/2023 je vidět zásadní obrat k lepšímu – tržby vzrostly na 84 mil. Kč a především EBITDA se vyšplhala na 11,6 mil. Kč.
Využití finančních prostředků pro další růst
Společnost využije získané finanční prostředky nejen pro nákup svých zásob, ale také na nákup obchodních společností ve stejném oboru.